-
CA
Proveïdors i compres
- Inici>
- Proveïdors>
- Notícies dels proveïdors>
- Pere Cornellà rellança la marca Mahogany, amb els millors cafès del món
Pere Cornellà rellança la marca Mahogany, amb els millors cafès del món
Són Aràbiga 100%, d’orígens singulars, de petits productors i finques seleccionades de tres continents Ofereix quatre procedències per a espresso, Tailàndia, Nicaragua, Colòmbia i Etiòpia, i una per a filtre, Etiòpia
Pere Cornellà acaba de rellançar la seva marca Mahogany Specialty Coffee, una selecció dels millors cafès del món, que es comercialitzaran en línia, en comerços especialitzats i cafeteries, com el Nonita Coffee Bar, de Girona, i que es poden degustar al Nonita mateix, a Casa Cacao, dels germans Roca, i l’A Tempo, de Jordi Cruz.
Specialty Coffee, implica qualitat, traçabilitat i responsabilitat social, per la qual cosa, Mahogany començarà amb una selecció de quatre petits productors i de finques seleccionades, de quatre procedències, de quatre regions cafeteres. Seran quatre cafès per a espresso Tailàndia, Nicaragua, Colòmbia i Etiòpia, i un per filtre, Etiòpia.
Precisament, el torrat de Tailàndia, per a espresso i el d’Etiòpia per a filtres, han estat reconeguts amb el segell Girona Excel·lent.
Els quatre cafès per a espresso es poden comprar en línia en el Pack Volta al món.
Inspirat per la gran guru Erna Knutsen, que va crear el terme cafè d’especialitat i el 1974 el va començar a difondre, Pere Cornellà Valls va idear el seu projecte de cafès de qualitat. Així, el 1991 va crear Mahogany, com una línia de cafès aràbiga d’alta qualitat, a la qual va nomenar ‘Cafès d’Elit 'i que es venia en pastisseries i botigues especialitzades, buscant un segment de mercat que encara no existia.
Per això va rebre bastants premis de disseny, però, potser, es va avançar massa al seu temps i va acabar abandonant la idea, per rescatar la avui, arran del centenari de l’empresa.
Avui, l’interès enorme pel cafè els orígens, les v arietats, els nous mètodes de producció i extracció amb què va començar el segle XXI ha creat una nova consciència cafetera, ha rejovenit els consumidors, ha ressuscitat les cafeteries i nn’ha creat de noves amb un nou perfil i,sobretot, ha reconciliat la Humanitat amb el cafè.
Compromís social i amb el planeta Mahogany enllaça amb les idees originàries del moviment creat per Erna Knutsen, de compromís social i ambiental. Per un costat, les etiquetes dels envasos són de materials recic lables. Per ll’altre, així com tots els cafès són de compra directa a la finca i a preu just, ja a Girona, Pere Cornellà ha decidit col·laborar amb la Cooperativa Els Joncs, que es cuida d’etiquetar el s paquets i envasos. La Fundació Els Joncs és una entitat sense ànim de lucre situada a Sarrià de Ter, Gironès, que atén persones amb discapacitat intel·lectual durant tot el seu cicle vital.
El seu objectiu és dotar los dels recursos necessaris per a la millora en la seva qualitat de vida a les diferents vessants, és a dir, en el pla personal, social i laboral. Des Mahogany col·laborem en el projecte d'Envelliment Prematur que la Fundació porta a terme per afavorir el benestar i la salut en general d'aquest col·lectiu.
Els cafès van encasats en bosses de materials tècnics de 250 grams, amb vàlvula unidireccional i atmosfera modificada, per preservar tot el seu delicat aroma i frescor fins al moment de la degustació. Les etiq uetes van enganxades amb una goma elàstica reciclable, sense usar cap material adhesiu. L’etiqueta, que aporta la informació necessària per conèixer la traçabilitat del cafè, té una doble funció, i juntament amb la goma elàstica ens servirà per tancar el paquet i identificar la pròpia bossa.