-
CA
Proveïdors i compres
- Inici>
- Proveïdors>
- Notícies dels proveïdors>
- Cafès Cornellà crea el primer sistema col·laboratiu que digitalitza els establiments de restauració i n'augmenta la rendibilitat
Cafès Cornellà crea el primer sistema col·laboratiu que digitalitza els establiments de restauració i n'augmenta la rendibilitat
“Plataforma 4.0” és un full de ruta que guia els establiments per posicionar-se al mercat per la qualitat del seu cafè
El sistema, compartit entre proveïdor de cafè i establiment, permet augmentar un 15% la facturació o reduir un 20% el malbaratament
Amb tècniques d'anàlisi de dades, Cafés Cornellà pot calcular quants cafès se serveixen a una ciutat al dia; a Girona són 38.900
Cafès Cornellà ha presentat la Plataforma 4.0, el primer sistema de digitalització que permet a restaurants i cafeteries posicionar el seu establiment per la qualitat i l'experiència en cafès que ofereixen. Aquest sistema facilita en temps real dades de negoci, qualitat del producte i satisfacció dels consumidors.
Pere Cornellà, Director General de Cafès Cornellà, ha presentat aquest sistema davant del sector de la restauració en un esdeveniment celebrat a Girona, on la companyia té la seu. Ha destacat que el cafè ha passat de ser un producte bàsic a esdevenir una experiència: “avui el cafè és un producte sexy, és un reclam per al consumidor i posiciona l'establiment”.
“Proposem un sistema col·laboratiu únic al mercat. Avui veurem com l'ús de la tecnologia permet a les pimes transformar-ne radicalment les capacitats. Incorporant la digitalització, poden competir al mateix nivell que una gran cadena”, ha dit.
La presentació també ha comptat amb les intervencions de Marc Pujol, director de vendes de l'empresa tecnològica Delectatech, i Jordi Mias Morell, director de l'Hotel Carlemany de Girona.
Girona consumeix 38.900 tasses de cafè a restaurants i cafeteries
L'equip de Cafès Cornellà ha analitzat el sector de la restauració a Girona com a mostra de la situació i la font de dades del sector. A la ciutat hi ha 614 establiments actius que serveixen 38.900 tasses de cafè al dia, segons càlculs de l'empresa basats en un algorisme. Són 295 restaurants, 215 bars i 104 cafeteries, concentrats en un 76% a l'Eixample i al Centre.
Aquests establiments “són majoritàriament pimes, amb marges baixos, un balanç fràgil i exposats als cicles econòmics. A més, els costos han augmentat molt els darrers anys”, ha explicat Pere Cornellà.
Per part seva, Marc Pujol ha assenyalat que Delectatech ha avaluat les capacitats digitals de les empreses de restauració. Els establiments de Girona obtenen una puntuació de 5,62 sobre 10, en línia amb la mitjana de la província i per sobre de la mitjana de Catalunya.
Les cinc onades del cafè
Pere Cornellà ha introduït el concepte de les “cinc onades del cafè”, que van des d'una primera etapa de consum massiu fins a l'enfocament en la qualitat i l'origen, la incorporació de tecnologia i, finalment, l'experiència i la personalització en una cinquena etapa .
“Els resultats econòmics de situar un establiment a la cinquena onada són tangibles”, ha afirmat Cornellà. Per això, l'empresa ha creat Plataforma 4.0 com un full de ruta per avançar en aquesta direcció.
Jordi Mias, Director de l'Hotel Carlemany de Girona, ha explicat la seva experiència com a empresa pilot que ha incorporat la Plataforma 4.0. “Ara tenim una eina que ens mostra com podem millorar, amb objectius mesurables, indicadors i un pla clar. Ens ajuda a comptar amb dades i no guiar-nos només per sensacions”, ha comentat.
El sistema ofereix panells de control visuals amb dades en temps real, com ara la qualitat de les tasses, el rendiment de cadascuna, el control de neteja de les màquines de cafè, l'ocupació setmanal o la satisfacció del consumidor. Des de la seva incorporació a l'Hotel Carlemany, “hem augmentat un 25% la satisfacció dels clients i reduït un 20% el malbaratament”, ha detallat Mias.
Per la seva banda, Pere Cornellà ha destacat alguns resultats de l'impacte de la Plataforma 4.0 als establiments: un increment mitjà del 15% en la facturació, una millora del 25% en la satisfacció dels clients, un augment del 20% en els clients recurrents i una reducció del 20% en el malbaratament.
“Si no hi ha bons sistemes que ajudin a mesurar la productivitat en temps real, és difícil incrementar el valor afegit”, va concloure Cornellà. "Aquesta plataforma garanteix un marge brut i és la manera de mantenir la solidesa de lʻestabliment perquè el projecte sigui viable".
Per a més informació:
Cristina Gómez Morell
628 20 37 21 - cristina@viti.cat