-
CA
DESAPAREIX L'OBLIGACIÓ D'ENTREGAR EL COMUNICAT DE BAIXA MÈDICA A L'EMPRESA
L’1 d’abril de 2023 va entrar en vigor un canvi important que servirà per simplificar els tràmits relacionats amb les baixes mèdiques (incapacitat temporal IT).
A partir d’ara, el metge lliurarà una còpia de la baixa o alta mèdica al treballador i aquest no tindrà l’obligació d’entregar-la a l’empresa. L’empresa serà la responsable de descarregar-la des del fitxer d’empresa de l’INSS.
El nou sistema funciona de la següent manera: el servei públic de salut, mútua o empresa col·laboradora transmet telemàticament les dades contingudes en els informes de baixa, confirmació i alta mèdica a l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Un cop rebuda aquesta informació, les empreses poden consultar les dades a través del fitxer de l’INSS. La qual cosa es portarà a terme des del Departament Laboral com a autoritzat Red de la companyia. Nosaltres informarem a l’empresa un cop rebuda la informació de la baixa o alta mèdica per tal que estiguin al corrent de que el seu treballador o treballadora es troba en situació de baixa o alta mèdica.
Per la seva banda, les empreses estan obligades a remetre les dades econòmiques de la baixa a l’INSS en un termini màxim de tres dies hàbils a través del sistema RED. D’aquesta manera, les empreses ja no han de transmetre a l’INSS les dades econòmiques contingudes a les parts de confirmació i registre, la qual cosa també simplifica aquests processos.